Re: Měření výšky hladiny vody

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Středa Listopad 17 15:33:50 CET 2021

Dne 17.11.2021 v 15:19 Petr Labaj napsal(a):
> Pokud plnit trubku - tak co do ní rovnou nalít vodu a zašpuntovat?
> Ta vnitřní voda by s tou venkovní neměla nic společného.
> Nebo pokud tomu špuntu věřím, tak třeba i vyjetý motorový olej.
> Je to zadarmo, teplotně i jinak dlouhodobě stabilní.
>
> PL

Dobrý den,

v citovaném příspěvku je výplň trubky odůvodněna zlepšením mechanické
stability, což olej ani voda za běžných teplot nezajistí (tedy pokud se
bavíme o měření výšky hladiny vody).

Viz

Spíše by mně zajímalo, jestli by případné použití kovové výztuhy do
cementové malty nebo sádry nějak nepříznivě neovlivnilo elektrické
vlastnosti snímače. Totiž výplň tenké trubky sádrou nebo cementovou
maltou vytvoří velmi štíhlý prutový nosník, který bude mít vzhledem k
použitému materiálu výplně i obalu nízkou pevnost v ohybu.

jf