Re: Měření výšky hladiny vody

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Listopad 16 11:56:49 CET 2021

Doplňující dotaz: Ta konfigurace U je jen kvůli nemožnosti zaizolování
konce, aby se voda nedostala do kontaktu s koncem kovu mezi stěnami trubky,
nebo je i nutný, aby nenatekla dovnitř trubky?

PH

---------- Původní e-mail ----------
Od: Petr Zapadlo <zapik na email.cz>PEX-AL-PEX je trubka oboustranně izolované
polyethylenem, zvlášť z venku
"je hodně tenká vrstva.

Takže měřím kapacitu vnitřní hliníkové trubky proti vodě. A vodu mám
"připojenou" pomocí klasického plotového pozinkovaného drátu, který vede
až pod smyčku trubky a je k ní připáskován.

Vypadá to  takto:

https://cloud.zapadlo.name/index.php/s/B5JWdG8awS8pHwF

Je tam i excel s nameřenými hodnotami

Petr

Dne 15. 11. 21 v 17:50 tomas mainzer napsal(a):
> ad mereni hladiny, PEX-AL-PEX trubka - pardon, nepochopil jsem -
> kapacita ceho (vuci cemu) ?

kapacita bez vody cca 100pF, kapacita při ponoření do vody 80cm cca 2nF.

vstupu 16bitového čítače. Tím že neměřím frekvenci, ale dobu než čítač
přeteče, tak jsem to vlastně zlinearizoval a je to krásně přímo úměrné.

by to mělo tendenci někam moc cestovat. Nicméně pár procent je mi jedno.

hračku http://www.aliexpress.com/item/32847544692.html