Mereni spotreby elektriny

Jindroush jindroush na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 11 09:49:37 CET 2021

Dobrej,
predem se omlouvam za nektere mozna naivni predpoklady:

Zacal jsem konecne zkoumat, proc ma muj dum rocni spotrebu jednoho bloku
Temelina - nikdy na to nebyl cas, ted je a jeste jak 'mirne' poskocily
ceny, tak se to vyplati resit.

Mam 2 byty a bazen. Hlavni hodiny VT/NT, pobocne mereni 2. byt a bazen.
Tim si dokazu rozdelit ty hlavni spotreby (predpokladam tedy, ze VT+NT
=~ 1.byt + pobocne mereni 2.byt + pobocne mereni bazen)

Ted jsem zjistil, kdyz byl byt 1 dole prazdny, ze 'zere' 1800kWh denne.
Pro mereni velkych spotrebicu mam bohuzel jen 5 takovych zasuvek od FK
Technic FK6211, ktere se uz nevyrabi. Ty dokazu dat na spotrebic, a
nejak usoudit, kolik zere.

Vyplyvajici dotazy:
a) v dolnim byte by mela byt jen lednice a pak nekolik pristroju ve
standby - to nemuze dat 1800kWh (kdyz moje 2x vetsi lednice nema ani
900kWh). Jak mam najit, co to zere? Metoda 'vypni a koukej na hodiny' mi
prijde pomerne nesikovna, protoze bych musel vypnout uplne celej barak a
najemnictvo by protestovalo.

b) jak zmerit spotrebic, ktery je napevno pripojeny? Predstavuji si
neco, co ma 'kleste' pres jednu fazi v rozvadeci a napocita mi to
spotrebu za cas. A je to blbuvzdorne, ze se to da dat do ruky
programatorovi. Googlil jsem par hodin, toto jsem nenasel, nasel jsem
spoustu hodin na listu. Jedina vec, ktera by se tomu blizila, je ten
cesky Energomonitor, ale to je celej system okolo plus cloud, zbytecne
drahe. Prepojovat faze do 1din necejchovaneho elektromeru mi prijde
nesikovne, navic bych do toho spravne nemel ani sahat.

c) kdo tohle delate - merite kontinualne, nebo si treba tyden napocitate
spotrebu pristroje, z toho prumernou denni spotrebu a pak dal pracujete
s timto? A pak na pul roku zapomenete?

--
Jindroush <jindroush at seznam.cz>