Re: Měření výšky hladiny vody

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Listopad 9 18:39:12 CET 2021

Asi bych použil jednu kovovou, jako uzemnění a pak to U z trubky na
podlahovku. Výhoda té trubky je to, že musí být hoooodně těsná, vzhledem
k tomu, k čemu slouží a současně elektroda má poměrně velkou plochu,
takže vzniklý kondenzátor má rozumnou kapacitu. Nevýhodou tohoto
principu je značná nelinearita. Mezi frekvencí a kapacitou je nepřímá
úměra. Ale poněkud to kompenzuje to, že trubka je dole ohnutá. Ale
musíte to linearizovat programem.

Kdybyste použil dvě kovové trubky, budou přes vodu spojené. Musíte mít
nějaké dielektrikum. Možná by se dal měřit odpor vody, ale obávám se, že
by značně kolísal se znečištěním. Původně mě také napadlo použít tento
princip. A udělat můstek, kde jednu větev by tvořily tyče, jak to
popisujete a druhou podobné tyče na dně, které by byly stále potopené.
Je ale otázka, zda znečištění, které se usadí na dně nebude mít jinou
vodivost než voda o metr výš. Nezkoušel jsem to.-

Martin Záruba