Re: LiIon akumulátory

Úterý Listopad 9 09:45:07 CET 2021

Já jsem tohle řešil u baterek LiFePO4. Údajně jim nevadí vybitý stav v
mrazu (prý že Lion by se v mrazu neměly nechávat vybité), ale taky mají
v datasheetu, že se v mrazu nesmí (nebo nedají?) nabíjet. Ale pak mi
někdo tvrdil, že nabíjení proudem do 0,1C jim nevadí, že to takhle
provozuje už někoklik let.
Řešil jsem napájení měřící ústředny připojené k polarizované drenáži. Je
tam baterka 24V 13 Ah. Když je tam energie použitelná pro nabíjení, je
jí tam obvykle tolik, že není problém baterku taky ohřívat. Jenže ta
energie tam je hodně nepravidelně. Takže jsem dal barerku do kastlíku
ohřívaného odporem a okolo něj 1 cm polystyrén. Pokud se na vstupu
nabíječky objeví napětí a teplota je nad 10 st, dobíjí se max. proudem
0,5C. Když je teplota nižší, omezí se proud na 0,1C. Když je teplota pod
15 st a dostupný výkon je větší, než je potřeba pro dobíjení, baterka se
zbývajícím výkonem ohřívá. Takhle to tam běhá v pěti zařízeních už od
roku 2017 a zatím asi všechno v pořádku.

Anděl