Re[2]: Posouvací mechanizmus: zubaté tyče

Martin Locker locker na vosrk.cz
Neděle Listopad 7 15:11:27 CET 2021

Popřípadě lze využít lanový převod. Jeden konec lanka na konci posuvné části, ovinout kolem hřídelky (může být i více závitů, aby to neklouzalo) a zakončit na druhém konci posuvné části. Takto to bylo řešena např. na plotru Alfi z merkuru, ale používá se to i v profi řešeních - ocelové lanko nebo ocelová planžeta (požíváno v 5,25" flopy mechanikách).

Martin
----- Původní zpráva -----
Odesilatel: Petr Labaj (labaj na volny.cz)
Datum: 07/11/2021 15:04
Příjemce: hw-list na list.hw.cz
Předmět: Re: Posouvací mechanizmus: zubaté tyče

Stará jehličková tiskárna. Pastorek na krokáči (ozubená řemenice).
Proti tomu ozubený řemen. Ustřihnout kousek a nalepit na
kovovou/plastovou tyčku.
Ty řemenice/řemeny v tiskárnách měly velice jemné zuby a řemenice o
malých průměrech.
Poloviční proti třeba běžným řemenům GT2, které se používají na 3D
tiskárnách.

Jinak mám doma mechaniku z nějakého starého velikého a nóbl mikroskopu.
Snad dokonce elektronového.
A tam to vyřešili jen nanesením gumy na hřídelku, pohyb na posunovanou
hladkou tyč zajišťovala jen adheze.

PL