RE: Posouvací mechanizmus: zubaté tyče

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Neděle Listopad 7 14:22:44 CET 2021

Hodně pod centimetr na otáčku, to by mohla splňovat třeba mikrometrická hlavice
https://shop.mitutoyo.cz/web/mitutoyo/cs_CZ/all/all/Standardn%C3%AD%20vestavn%C3%A1%20mikrometrick%C3%A1%20hlavice%200-25%20mm/$catalogue/mitutoyoData/PR/150-192/keywords.xhtml?result=1636291229765

Rack and pinion je česky ozubená tyč a pastorek.

Aleš Procháska

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Sunday, November 7, 2021 2:06 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: Posouvací mechanizmus: zubaté tyče

Díky.

Našel jsem nějaké takové hranaté tyče, včetně např. ve Farnellu řádově za 100 Kč. To by bylo super.

Našel jsem, že kdybych proti tomu chtěl kolečko, tak to je pinion. Ale já potřebuji jako protikus tyčku (nebo extra malé kolečko – cílem je dostat se hodně pod 1 cm/ot) a to se zatím nějak nedaří. Je na to taky nějaké speciální slovo? A jak se tyhle věci jmenují česky?

PH

Od: Petr Simek<mailto:psimek na jcu.cz>

Rack gear.