ohradnik proti slimakum

Pondělí Květen 31 15:13:17 CEST 2021

Asi na těch materiálech opravdu záleží. Firma, s kterou spolupracuju,
dělá mimo jiné taky katodové ochrany. Vždycky se přepočítávalo, jaký
proud a za jakou dobu rozpustí nějaké množství železa. Anoda umístěná ve
vrtu měla 200 kg železa a prý měla vydržet cca 10-20 let, chránila 6 km
potrubí. Teď tam dávají anody z nějakých divných slitin, které údajně
nemají ubývat (nebo neubývají tak rychle). Taky se anody obsypávaly
koksem, že prý to jednak zvyšuje vodivost a taky to prý tolik neubývá.
Zkrátka alchymie.

Anděl