ohradnik proti slimakum

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Květen 31 00:49:14 CEST 2021

> Ale vždyť je to nerez a napětí je střídavé, takže elektrolýza by tam být neměla.

Tak to nefunguje. Elektrolýza nenastane, pokud se to chová jako supercap. Jakmile se nabije přes elektrochemický potenciál, elektrolýza funguje a je celkem jedno že chvíli tam a chvíli zpátky. Při 12 V by se elektrolýzoval i opravdovej supercap, natož nějakej drát. Spolehlivé „neelektrolýzování“ pro většinu materiálů, lze zaručit napětím pod 0,5 V.

Třeba by to na slimáky stačilo.

PH

Od: Vláďa Anděl
Nedávno tuším že tady někdo psal, jak natáhnul okolo záhonku ohradníkovou pásku, dal do ní napětí ze zvonkového trafa a že to slimáci nepřelezou.
Inspiroval jsem se. Koupil jsem ohradníkovou pásku pro koně (šířka 20 mm, dva nerez drátky 0,2 mm po krajích a asi 4 uprostřed) a protože jsem nechtěl k záhonům tahat dráty z baráku, udělal jsem na to krabičku. Článek Lion, měnič na 12V a 2x555. Jeden jako generátor 15 Hz a druhý jen jako invertor a oba výstupy proti sobě.
Zkušenosti - slimáci to nepřelezli.
Po dešti páska (délka cca 8 m) snížila odpor mezi dráty tak, že tomu nestačil proud měniče a cca při 100 mA to omezovalo napětí až na 3V. Ale i tak to fungovalo.
Po týdnu už je zase celer ožraný. Krabička napětí dává, ale na páse jsou po prvních 10 cm zbytky slizu od slimáka a krajní dráty v tom místě přerušené.
Ale vždyť je to nerez a napětí je střídavé, takže elektrolýza by tam být neměla. Tepelně se to při 100 mA taky přepálit nemohlo.
Jaké jsou původní zkušenosti se zvonkovým trafem?
Anděl