OT: ohradnik proti slimakum

Neděle Květen 30 21:54:29 CEST 2021

Nedávno tuším že tady někdo psal, jak natáhnul okolo záhonku
ohradníkovou pásku, dal do ní napětí ze zvonkového trafa a že to slimáci
nepřelezou.

Inspiroval jsem se. Koupil jsem ohradníkovou pásku pro koně (šířka 20
mm, dva nerez drátky 0,2 mm po krajích a asi 4 uprostřed) a protože jsem
nechtěl k záhonům tahat dráty z baráku, udělal jsem na to krabičku.
Článek Lion, měnič na 12V a 2x555. Jeden jako generátor 15 Hz a druhý
jen jako invertor a oba výstupy proti sobě.

Zkušenosti - slimáci to nepřelezli.

Po dešti páska (délka cca 8 m) snížila odpor mezi dráty tak, že tomu
nestačil proud měniče a cca při 100 mA to omezovalo napětí až na 3V. Ale
i tak to fungovalo.

Po týdnu už je zase celer ožraný. Krabička napětí dává, ale na páse jsou
po prvních 10 cm zbytky slizu od slimáka a krajní dráty v tom místě
přerušené.

Ale vždyť je to nerez a napětí je střídavé, takže elektrolýza by tam být
neměla. Tepelně se to při 100 mA taky přepálit nemohlo.

Jaké jsou původní zkušenosti se zvonkovým trafem?

Anděl