OT: váha

Středa Květen 26 16:54:51 CEST 2021

Koupil jsem si v Hadexu tuhle malou váhu s dělením 0,1 g.
https://www.hadex.cz/r276a-kapesni-vaha-500x01g/ Má funkce tara a
automatická kalibrace. Nevím co je myšleno tou automatickou kalibrací,
ale zjistil jsem, že když pomalu sypu prášek, ukazuje neustále nulu.
Když ho najednou dám pryč, ukazuje třeba -1 g. Když váhu vytáruju
prázdnou s tu hromádku tam položím najednou, zváží ji to. Zatím to různě
zkouším a vypadá to, že aby to vážilo, musím na váhu dát alespoň 0,3 g,
abych to dostal mimo nulu a pak už to váží. Nejspíš tím Číňan jen
redukuje šum, ale když o tom člověk neví, je to pěkná záludnost. Vypnout
ta funkce nejspíš nejde,

Anděl