FTDI USB to serial čipy na destičkách z Číny

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Středa Květen 26 16:43:15 CEST 2021

Dobrý den,
dlouho jsem používal převodníky z USB na serial TTL z Ebay a z Ali na
kterých byly pravděpodobně fake čipy FTDI 232.  Věděl jsem, že je potřeba
používat staré drivery, jinak to nefungovalo, ale teď se zřejmě FTDI
pochlapilo a začali ty čipy likvidovat. Už u dvou se mi přepsalo VID  na
0000 a PID na 0001 nebo 0002 , Správce zařízení ve W10 je vůbec nevidí,
program USBDeview je vidí s těmi špatnými VID a PID.  Nejde mi o těch pár
dolarů, co jsem za ně dal, našel jsem na internetu nějaké návody, jak to
VID a PID přeprogramovat zpět, ale převážně je to pro Linux, když je to pro
Windows je to velmi složité, ztrácím se v tom a pokud by to mělo být být
jen nějaké přechodné řešení, nehodlám se tím zabývat.
Rád bych získal nějaký osvědčený zdroj takovýchto modulů, které by
fungovaly bez problémů.  Moje radioamatérské zařízení je potřebuje v
několika kusech.  Potřebuji ale i řídící vývody, především RTS, protože se
přes to klíčuje z počítače vysílač v módu CW.  Možná by bylo řešení ten
čínský čip CH340, mám je tady na nějakých modulech s Arduinem a zdá se, že
tam problém není.   Máte nějakou radu ?

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW

Bez