Modul FM radia - antena vs napajeni

Neděle Květen 23 22:37:35 CEST 2021

Ohledně toho rušení - možná jsem z té staré školy, ale do rádia (aspoň
podle mě) nepatří spínaný zdroj, zesilovač ve třídě D a pokud tam má být
procesor, tak v patřičném oplechování a odrušení. Teda pokud chcete, aby
vám dobře hrálo nejen FM, ale i AM. Pro FM se to odrušuje líp, ale taky
to musí být udělané dobře. Rádiomodul pověšený na drátech a připojený k
arduínu, jak je to vidět všude na netu, teda fakt ne. Ohledně odrušení
AM (hlavně pásmo DV a SV) býval problém i s diodovým můstkem ve zdroji.
K diodám se přidávaly někdy i brutální kapacity a při naladění stanice
to stále trochu bručelo.
Řešení bylo vyházet původní diody a dát tam rychlé. Rušení způsobovala
doba rozepnutí diody. Pomalou diodou teče proud ještě po změně polarity
napětí a když dioda se zpožděním rozepne, udělá to špičku. Rychlá dioda
při 50 Hz neruší.

Anděl