Re: Rušení z podsvícení LCD

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Květen 20 22:31:41 CEST 2021

Zkuste připojit ten LCD ještě před DC/DC, tedy pokud má vlastní zdroj,
případně mu udělat vlastní napájecí větev jinou cestou. Variant brod (a asi
lepší) je udělat vlastní napájecí větev pro ten zesilovač. Samozřejmě se
podívat i po zemních smyčkách a podobné žouželi - napájení LCD a signálová
zem dovede udělat spoustu radosti.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Michal Grunt
To: HW-news
Sent: Thursday, May 20, 2021 10:01 PM
Subject: Rušení z podsvícení LCD

Mám na stole pospojovany bastl:
Lipol baterka, DC/DC měnič na 5V, RPi Zero, 5" HDMI displej, malý audio
zesilovač s PAM8403.
Problém je, že asi obvody pro podsvícení LCD zanasi do napájení rušení,
které se projevuje pískotem v reproduktorech (takove vysoké G) skoro
nezávisle na hlasitosti resp. je to slyšet i na nejnižší hlasitost. Displej
má regulací jasu tlačítkem a pokud jas stáhnu na minimum tak je piskot
minimální i když trochu slyšet je (přidáním jasu to začne pískat více méně
stejně hlasitě až do 100% a trochu to mění tón). Pokud displej napajim
samostatně z powerbanky tak je to bez problémů (piskot tam neni). Projevuje
se to i když neni audio vstup zesilovace připojen k displeji a je "v luftě"
(displej má svůj audio vystup, který jde z RPi po HDMI). To je asi tak
všechno co jsem zatím zjistil. Jak to rušení vyblokovat? Zkoušel jsem 100nF
i větší kapacitu (470uF) pripojovat k napájení LCD, ale bez výsledku. Asi to
bude chtít něco více sofistikovanejsiho.

MG