Kicad - pin jako power input

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Květen 19 21:53:56 CEST 2021

Aha, díky, tak to by mne opravdu nenapadlo, že místo jedné značky musím použít dvě...

Pavel Kutina

-----Original Message-----
From: "Šerých Jakub" <Serych na panska.cz>
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Sent: st, 19 kvě 2021 21:28
Subject: RE: Kicad - pin jako power input

https://forum.kicad.info/t/errtype-3-pin-connected-to-some-others-pins-but-no-pin-to-drive-it/10946

Jakub Šerých

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Wednesday, May 19, 2021 9:14 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Kicad - pin jako power input

Zdravím,

jen jsem se jakž takž naučil (mít rád) Eagle, začal jsem spoluracovat se zadavatelem, který vyžaduje Kicad... Připadám si trochu jako v mučírně, ale můžu si za to sám...

Mám problém - na desce mám zdroj, z něj mám ve schematu vytažených +5V, značka "mrňavé kolečko s labelem VCC5" (nevím, zda je to standardní značka, zákazník má svoje knihovny). Pin u toho kolečka je definovaný jako "power output". Když na jiném místě schématu chci použít stejnou značku, při "berušce" mi to vyhodí chybu, že "not driven". Samozřejmě se to opakuje, když u značky pro VCC5 změním typ pinu na "power input", jen na jiném místě desky.

Má tohle nějaké řešení? Jakého typu musí být pin, aby se dal "obousměrně"
použít? Jasně, bi-directional by dávalo smysl, ale zase mi tam trochu chybí to "power". Nebo si mám nadefinovat dvě značky, které sice budou dělalt totéž (propojovat napájení), ale jedna bude definovaná jako vstup, druhá jako vstup?

Popravdě s Kicadem velice trpím - a kdyby to bylo jenom trochu možné, v klidu a vší pohodě bych jim tu Eaglovskou licenci sám a rád zaplatil, ale o tom nechtěj ani slyšet :(

Díky za každou radu.

Pavel Kutina