[OT] instalace bojleru (atp.) vs zaruka

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Květen 18 17:47:12 CEST 2021

Jaká je vlastně výhoda plynového boileru proti plynovému průtokovému ohřívači, nebo kotli s ohřevem TUV?

PH

Od: Petr Labaj
No - v praxi to skoro nikdy nebude ani těch 20 C.
Voda v bojleru přece nemá 12 C, ale je trvale udržovaná na nějaké teplotě.
Teplota trochu klesne ztrátama pláště, a pak se musí dorovnat.
Nebo mnohem víc se ochladí sprchováním syna (je to největší spotřebitel).
Ale rozhodně se nevychladí víc, než o těch 20 C (v praxi mnohem méně,
tak kolem 5 C). Při tomto ochlazení však voda proudí dovnitř.

Navíc ten plynový bojler má tu hezkou vlastnost, že hřeje rychle.
Přece jen se v plynu dá celkem snadno dosáhnout výrazně vyššího výkonu
než přes 10A jistič v elektrice.
A hlavně hřeje kdykoli. Nejen 1-2x denně jako ty elektrické.

Když se sprchuju já, tak než se utřu, tak bojler už zhasne.
Takže stačí průběžně dohřívat během sprchování. Na začátku má zápal se
zpožděním, daným hysterezí. No a to pak dotáhne v době, kdy se utírám.

Já jsem psal, že ty plyňáky mají spoustu výhod.
Kdyby ten můj měl elektronické zapalování a ne věčný plamínek, tak proti
němu nemám nejmenší výhradu.
Možná nemá ideální účinnost, ale zase energie v plynu je tak 3x levnější
než v elektrice, tak to pořád vychází dobře.

PL