[OT] instalace bojleru (atp.) vs zaruka

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Úterý Květen 18 11:00:56 CEST 2021

Dobra kalkulacka, ste zohraty team.
mne to vyslo pre DN20 ( udaje - objem v litroch, polomer v decimetroch,
vysledna dlzka v decimetroch)
0.28/(0.1*0.1*3.1415)=8.9129, teda cca 0.89 m

Ale pouzil som "bc" na linuxe a ten je:
Copyright 1991-1994, 1997, 1998, 2000, 2004, 2006 Free Software Foundation,
Inc.
This is free software with ABSOLUTELY NO WARRANTY.

takze za nic nerucim ;-)

Tak jsem v tom smutku vzal do ruky svůj úžasný kalkulátor Casio. Má
> všechny 4 základní operace, a dokonce ještě odmocninu.
> A počítal jsem:
> Mám 80-litrový plynový bojler. Rozvody po baráku klasická 3/4", neboli
> DN20.
> Pokud bych bojler nahřál o 20 stupňů (což je nesmyslně mnoho, ale
> budiž), a nikdo v té době neodebral ani trochu teplé vody, tak se objem
> vody v bojleru zvýší o cca 0.28 litru.
> Takže v přívodní trubce DN20 to znamená, že vytlačí vodu zpět o cca
> 92cm. K prvnímu rozbočení, tj. k místu, kde by teoreticky mohla začít
> něco kontaminovat, to mám cca 6 metrů (2 patra).

Ak ma vstup do bojlera cca 12 stupnov ( prichadza zo studne, alebo z
vodovodu cca 1m pod zemou) , tak zohriata voda o 20 stupnov ma subjektivne
"nezmyselne vysokych" 32 stupnov.
Kazdy si zhodnoti sam, kolko si nastavi ako zelanu teplotu TUV. Na
matematicke cvicenie a predstavu o pohybe vody je to OK.

A teraz trochu hypotetickej fantazie:
Porucha regulacie ohrevu a voda zacne vriet. 5 litrov sa premeni na paru a
vytlaci zvysnych 75 litrov do potrubia. Baterie doma zavrete, vo verejnom
vodovode asi niekto priebezne vodu pusti.
75/(0.1*0.1*3.1415)=2387.39, teda cca necelych 240m
Vazne ? Nie... To musime nejako zmensit, lebo moja bezpecna TUV by bola
davno u susedov ...  Pravdepodobne je na vstupe hrubsie potrubie ...
A ratame dalsie kolecko, ci TUV nahodou neskonci v rozvode pitnej vody na
ulici ... ?
;-)
Komu sa chce, moze si merat dlzky a hrubky svojich potrubi a ratat stale
presnejsie ...
- Sakra, preco je ta ulica aj po dalsom ratani tak blizko ?!?!?

Komu sa nechce, da spatnu klapku, a 75 litrov vriacej vody vytecie cez
poistny ventil vhodne napr. do odpadu, nezavisle na hrubke a dlzke
privodneho potrubia.

Mame rozum a slobodnu volu, kazdy sa rozhodne sam. Kto che pochopit,
zamysli sa, a mozno pochopi. Kto si chce obhajit svoje riesenie za kazdu
cenu, urobi to.
Poistne a bezpecnostne riesenia su nie iba pre normalnu prevadzku, ale aj
pre pripad poruchy.
Nikomu nevnucujem "svoje" riesenie. Zapojenie okolo zasobnikov TUV som
nevymyslal ja, odporucal som pozriet dokumentacie vyrobcov, citat,
vzdelavat sa a premyslat.
Ved na dokumentacie vyrobcov (datatsheety, AN, manualy, ... ) sa bezne
odkazujeme aj v elektronike. Ako zapojit krystal ku procesoru ? -> pozriet
datasheet a zapojit ho presne tak...

Dodo