[OT] instalace bojleru (atp.) vs zaruka

Robert Baranka hwlist na centrum.sk
Pondělí Květen 17 08:25:44 CEST 2021

Samotným ohriatím nie, ale ide o spôsob a miesto kde k ohriatiu dôjde.
Videli ste niekedy zásobník (bojler) zvnútra po rokoch používania?
Uvažujete aj nad iným spôsobom ohrevu ako elektrickou špirálou?
V súčasnosti sú zásobníky zvyčajne smaltované (v niektorý veľkých solárnych zásobníkoch sú nerezové "hady", v ktorých sa ohrieva teplá voda), ide o to, ako dlho ten smalt vydrží na celej ploche zásobníka, potom je tam železo...
Voda sa ohrieva buď mimo zásobníka v doskových výmenníkoch, alebo "hadom" priamo v zásobníku, tých može byť viacero - pre solárny systém, kotlový, ...
Ale ani jednou z týchto kvapalín si v prípade netesností "konzumnú" vodu ochucovať nechcem a áno, tlak na strane "pitnej" vody je v drvivej väčšine prípadov vyšší, ako v spomenutých systémoch a preto by sa voda skôr tlačila do nich, ale tie neprepokladané "maličkosti" nám občas spôsobujú tie najväčšie problémy.
A nakoniec spomenutá legionella.
Dosť dôvodov na to, aby som vodu za červeným vodomerom považoval za úžitkovú - teda do úst nepatriacu.
Varím, pijem a zuby si umývam len s neohriatou vodou, moja priateľka si zuby umýva mixom a dokonca sa občas takejto "zmesi" aj napije a obaja sme tu, tak to také zle asi nebude.
Napriek tomu budem vždy "hromadne" ohriatu vodu považovať za úžitkovú a vhodnú len na umývanie, ale nikomu neberiem jeho názor.
Robo