[OT] instalace bojleru (atp.) vs zaruka

Pátek Květen 14 11:55:17 CEST 2021

A nebo tam zpětný ventil nedávat? Pamatuju, když u rodičů někdy v roce
1970 instalatér montoval bojler, říkal že v sedle zpětného ventilu
udělal zářez, aby s tím odkapáváním nebyly problémy. Ono když to nekape,
asi se tam ani nebude usazovat vodní kámen. A že by se teplá voda
dostávala zpátky do trubek? No asi se daleko nedostane a nevím, že by s
tím u našich někdy byly problémy.
Já mám doma jiný problém. V instalatérské prodejně mi doporučili
redukční ventil na tlak vody, redukuje to na 3 bary a měl by tím
prodloužit životnost trubek. Nojo, jenže bojler má přetlakový ventil na
6 barů, takže tam dochází k neustálým změnám tlaku mezi 3 a 6 barů.
Myslím že to není dobré ani pro bojler, ani pro trubky.
Ten přetlakový ventil mi odešel za 4 roky provozu, máme tady agresivní
vodu. V mosazi se vyžrala dírka a teklo to do odpadu. Nevím jak dlouho,
kolik budu platit za vodu :-( Prý je to častá závada. Dcera měla v bytě
v Praze ležatý bojler ve stropě, nebyla šance tohle kontrolovat a přišlo
se na to nějak náhodou. Za vodu platila asi 35000 Kč. Takže někdy tu
trubičku musím předělat tak, aby bylo slyšet, že to tam teče.
Anděl