[OT] instalace bojleru (atp.) vs zaruka

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pátek Květen 14 06:30:55 CEST 2021

Tu je ina sprava o tom istom

https://zatecky.denik.cz/zpravy_region/oharka_tragedie_deset_let_20120413.html

A tu som pochopil tak, ze praskol rozvod teplej vody asi pretlakom a
recepcna poziadala hosta, aby zavrel vodu. A ten asi zavrel vystup z
bojlera a obnovil "uzavretu tlakovu nadobu".
Ak to praslo x metrov od bojlera, napr pri baterii/umyvadle, tak tam mohla
vytekat tepla voda, nie para.

Na hotel/ubytovnu sa mi 125l bojler zda malo, to musel fungovat ako
prietokovy ohrievac. Bolo zapojenych niekolko paralelne ? Alebo kada
izba/bunka mala svoj?

"Vybuch bojlera" v googli najde vela prikladov rozbitych budov. Je to
tlakova nadoba a vyrobca sa snazi chranit pred neodbornou instalaciou, lebo
ak to robi niekto bez citania, rozumu, bez pochopenia, preco su prvky v
scheme navodu na instalaciu tak, ako su nakreslene, tak to moze skoncit
velmi zle. Aj "ventil navyse" v nevhodnom mieste moze niekto v priebehu
zivotnosti zavriet a sposobit problem a vobec to nemusi byt Pat&Mat. Nebral
by som to s vysmechom.

Napr. Na zvaranie tlakovych nadob treba ine skusky, ako na zvaranie
konstrukcii.

Dodo

Dňa pi 14. 5. 2021, 1:09 Petr Labaj <labaj na volny.cz> napísal(a):