[OT] - Re: ETH over WiFi

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Květen 13 22:28:01 CEST 2021

Tak som si otvoril manual k tomu TPLinku
https://static.tp-link.com/2019/201904/20190415/1910012556_TL-WR802N_V4_User%20Guide.pdf
(je aj klikacia stranka, ale ja som staromodny a preferujem pdf) a - podla
doporucenia - k tomu mikrotiku
https://wiki.mikrotik.com/wiki/Manual:Quickset (pdf som nenasiel).

Ako prvy krok, k TPLinku sa pise:
- nastavte si v PC DHCP ("automatic IP address" ci nieco take)
- chodte na tplinkwifi.net

http://tplinkwifi.net/ naozaj existuje, kebyze to niekto nepochopil, a su
tam aj pomerne uzitocne komentare, typu "najlepsie je pripojit sa kablom"
(tipujem ze cez wifi to bude na prvy sup pomerne beznadejne) a poznamka o
tom, ze by malo fungovat aj 192.168.0.1 a 192.168.1.1, co zvysuje sancu,
ze to pojde bez nejakeho vacsieho nastavovania.

Potom je tam cela kapitola pre Client rezim. Netvrdim, ze to bude bez
otazok, a bez samotneho zariadenia nema prilis cenu to skumat blizsie, ale
aspon sa zda, ze nejake to zakladne nastavenie tam je krok po kroku
vysvetlene.

Porovnajme s mikrotikom.

Nie je tam ani ciarka o tom, ze by som si to mal pripojit kablom. Pise sa,

It is the first screen a user sees, when opening the default IP address
192.168.88.1 in a web browser.

No tak som naramne zvedavy, ako sa moje nahodne nakonfigurovane PC pripoji
na 192.168.88.1.

Potom je tam jeden (1) riadok popisujuci to client nastavenie, citujem v
plnom zneni bez titulkov:

CPE: Client device, which will connect to an Access Point (AP) device.
Provides option to scan for AP devices in your area.

Zvysok toho textu sa venuje HomeAP. Polhodina klikania po tom wiki (plus to
co som videl uz predtym) ma utvrdila v tom, ze cela "dokumentacia" je
takehoto isteho charakteru.

Ako nic v zlom, ale pracovat desiatky rokov aktivne v sietarine (a okrem
ineho byt autorom TCP/IP stacku) je asi ta najhorsia mozna kvalifikacia na
posudenie toho, co je vhodne pre *skutocneho* BFU... :-D

wek