Přerušený drát

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Květen 13 12:42:32 CEST 2021

On Thu, 13 May 2021, Martin Záruba wrote:

> Robotická sekačka se orientuje podle drátu okolo plochy, kterou má
> sekat. Přenos je na magnetickém principu a funguje to velmi dobře i když
> ja drát cca 5cm zakopaný. Jenže se přerušil. Zkoušel jsem do konce
> pouštět cca 100kHz z generátoru. Osciloskopem jej lze zachytit na cca
> 10cm. Jenže jakmile se drát ponoří pod zem, signál zmizí. A magneticky
> to nejde, když je přerušený. Jak nejsnadněji najít kde?

Jeste muzete zkusit impulsni generator - zapichnout zemnici elektrodu,
kabel pres nejaky odpor (50R) pripojit k zemi a poustet do toho kratke
pulsy z generatoru a koukat na to osciloskopem. Mel by tam byt videt
puls z toho generatoru a pak puls ktery se vraci jak se to na konci
odrazi. To same na druhou stranu , pak secist ty casy z obou koncu
ktere by mely odpovidat celkove delce dratu a z toho vyjde cinitel
zkraceni - kdyz jim ty namerene casy prepoctete tak urceni delky uz
byva docela presne.