vlacky - vyhybka - ovladani
Jindrich Fucik
fulda na seznam.cz
Čtvrtek Květen 13 12:38:53 CEST 2021
To je pěkné "vymýšlení kola" :)
Přitom ta norma toto všechno řeší, navíc součástí telemetrie má i technické parametry - jako třeba teplotu procesoru, nebo virtuální parametry - jako třeba množství uhlí, nebo nafty v nádrži.
---------- Původní e-mail ----------
Od: Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 12. 5. 2021 23:24:44
Předmět: Re: vlacky - vyhybka - ovladani
Ještě není definitivní verze, taky jsem zvědavý, jak to bude chodit až
tam bude jezdit všechno. Procesor, který ovládá výhybky, zároveň snímá
jejich proud. Pak je tam procesor na ovládání semaforů, ten zase čte
"kontakty" z kolejí. Teda původně tam byly kontakty. Teď dáváme do
mašinky na spodek infra ledku, která neustále vysílá jeden bajt, adresu
lokomotivy. V kolejích je infra čidlo pro dálkové ovladače. Procesor,
který to má poslat do centrály, čeká až přes DCC dostane svoji adresu a
je vyzván k vysílání. Tím je zajištěno, aby nedocházelo ke kolizím. Přes
UART vysílá data 9600 Bd a přes časovač v režimu frekvenčního výstupu se
tohle moduluje na 130 KHz. Vysílá se do odporu připojeného přes
napájení, proud cca 0,4A. V centrále je v sérii s napájením kolejí
tlumivka zhruba naladěná na těch 130 KHz. Z ní se signál zesílí,
natvaruje a jde na vstup UARTu.
Neustále kolegu přesvědčuju, že bych tu linku DCC rozdělil. Jednu linku
pro mašinky a druhou pro všechno ostatní (semafory, výhybky). Protože
zpětný kanál pak nebudou rušit komutátory na mašinkách a bude to
rychleji přenášet data. Nechce ani slyšet, že by musel rozdělovat
program a prý by to byl problém. Když kolega je typický programátor co
ho nikdo nedonutí, aby se zamyslel nad tím, jak ten hw funguje.
Anděl
Další informace o konferenci Hw-list