vlacky - vyhybka - ovladani

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Čtvrtek Květen 13 12:38:53 CEST 2021


To je pěkné "vymýšlení kola" :) 
Přitom ta norma toto všechno řeší, navíc součástí telemetrie má i technické parametry - jako třeba teplotu procesoru, nebo virtuální parametry - jako třeba množství uhlí, nebo nafty v nádrži.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 12. 5. 2021 23:24:44
Předmět: Re: vlacky - vyhybka - ovladani

Ještě není definitivní verze, taky jsem zvědavý, jak to bude chodit až 
tam bude jezdit všechno. Procesor, který ovládá výhybky, zároveň snímá 
jejich proud. Pak je tam procesor na ovládání semaforů, ten zase čte 
"kontakty" z kolejí. Teda původně tam byly kontakty. Teď dáváme do 
mašinky na spodek infra ledku, která neustále vysílá jeden bajt, adresu 
lokomotivy. V kolejích je infra čidlo pro dálkové ovladače. Procesor, 
který to má poslat do centrály, čeká až přes DCC dostane svoji adresu a 
je vyzván k vysílání. Tím je zajištěno, aby nedocházelo ke kolizím. Přes 
UART vysílá data 9600 Bd a přes časovač v režimu frekvenčního výstupu se 
tohle moduluje na 130 KHz. Vysílá se do odporu připojeného přes 
napájení, proud cca 0,4A. V centrále je v sérii s napájením kolejí 
tlumivka zhruba naladěná na těch 130 KHz. Z ní se signál zesílí, 
natvaruje a jde na vstup UARTu.
Neustále kolegu přesvědčuju, že bych tu linku DCC rozdělil. Jednu linku 
pro mašinky a druhou pro všechno ostatní (semafory, výhybky). Protože 
zpětný kanál pak nebudou rušit komutátory na mašinkách a bude to 
rychleji přenášet data. Nechce ani slyšet, že by musel rozdělovat 
program a prý by to byl problém. Když kolega je typický programátor co 
ho nikdo nedonutí, aby se zamyslel nad tím, jak ten hw funguje.

Anděl



Další informace o konferenci Hw-list