Re: vlacky - vyhybka - ovladani

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Čtvrtek Květen 13 09:50:05 CEST 2021

díky, už jsem mu psal ať to prodlouží, tak uvidíme.
oni na ten projekt mají jen tři týdny, spolu s ostatními předměty, semestrálkami, předtermíny, takže to jsou spíše jednodušší věci..
v tomto případě GUI v Matlabu, které přes usb/sériák komunikuje s stm32f042 na nepájivím poli, k tomu L293d na řízení motoru ve vláčku, ovládání výhybky, snímání pozice vláčku přes optický reflexní snímač a myslím ještě něco dalšího co jsem teď zapomněl..

je to často jejich první takovéto bastlení a jen ten pitomý dc motůrek dokáže na nepájivém poli dobře potrápit... často staví nějaké zalévání kytek, k tomu si koupí právě čerpadlo s malým dc motorkem a ten dokáže udělat peklo..  i při správném rozvodu napájení, blokovacích kondenzátorech, diodách u motoru apod to dokáže dělat problémy, v jednom případě pomohlo až oddělení tlumivkou kterou asi vypájeli z nějakého vraku..

ale vznikaj i pěkné věci, jedna velmi schopná slečna udělala a ve velkém předstihu odevzdala toto - kamera mobilního telefonu přečte text třeba na knize (java aplikace pomocí knihovny pro strojové rozpoznávaní obrazu), pošle přes bluetooth do stm32, ten to pro kontrolu  zobrazí na OLED displeji a  pak přehláskuje v brailově písmě pomocí "displeje" vyrobeného ze šesti táhel - tlustých měděných drátů, které precizně připájela na výkonová auto-relátka, to celé v elegantní 3d tištěné krabičce..

v.

> Od: "Jindrich Fucik" <fulda na seznam.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 13.05.2021 09:28
> Předmět: Re: vlacky - vyhybka - ovladani

Ještě, abychom to tvému studentovi udělali jednodušší - víš to, že pro
 ovládání vláčků existuje (a dodržuje se) jednotný protokol? Ten protokol
 je poměrně jednoduchý (vznikl v osmdesátkách) a je realizovatelný na
 velmi primitivních osmibitech typu PIC16F84.

 To je důvod, proč dnes tak snadno existují kolejiště ovládaná počítačem,
 tabletem, nebo telefonem. Protokol má popsané nějaké sériové rozhraní a
 nějaké IP (UDP) rozhraní, takže napsat kus softu je brnkačka a stáhnout
 příklad do arduina zvládne kdejakej indickej inženýr, takže na youtube
 najdeš spoustu bezva návodů.