[OT] Dukovany

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Čtvrtek Květen 13 01:56:03 CEST 2021

Vo vela veciach s Vami suhlasim a tiez som zatial skepticky k masovemu
elektroautomobilizmu.

Len by som formulu-E neuvadzal ako priklad na odstrasenie. Vnimam ju ako
skusanie/overovanie nejakeho konceptu povedzme extremne vykonneho
pouzitia elektormobilov. Aby to bolo atraktivne, jazdia po kadejakych
okruhoch, kde zazemie na pokrytie spickovej narocnosti nabijania pocas
konania treningov/kvalifikacie/pretekov nie je.

Porovnajme to s Formulou 1. Dnes su to uz skoro hybridy (vyznamy podiel
energie cerpaju z rekuperacie). Nepotrebuju elektrocentraly, ale zase co
zozeru benzinu. Priznam sa, ze aj ked som fanusik F1, nepoznam sucasne
technicke detaily, ale viem, ze so zavedenim rekuperacie obmedzili objem
nadrze na jedny preteky na 100 litrov.

Extremne motoristicke sporty vzdy sluzili na overovanie technologii
(slavu, chlast a zeny teraz pominiem :)) A tak to treba brat. Pri prvom
pohlade su vsetky motoristicke sporty plytvanim a proti ekologii. Ich
prinos pre seriovu vyrobu prichadza neskor.

miro