reklamace LED žárovky a odbornost

Zdeněk Aster zdenek.aster na seznam.cz
Úterý Květen 11 00:01:12 CEST 2021

Nedá mi to se nepodělit.
Reklamoval jsem LED žárovku od firmy T-LED. Byla do patice MR16 a
speciálně u ní
bylo psané, že je na 12V AC/DC. Což ne všechny mají. Z pěti kusů bohužel
jedna po
zhruba minutě nachvíli pohasla a zase se rozsvítila hned od začátku.
Chtěl jsem něco na AC abych nemusel měnit původní střídavé trafo....

Byly na mě 3 odbornící co se mě snažili přesvědčit, že mám špatný zdroj....

Při reklamaci se mě ptali jak to mám zapojené a říkám mám tam střídavé
trafo.
A prý jestli to mám usměrněné, říkám jak usměrněně, jako střídavý
napětí???..
No že ty trafa na halogenky dávají na start 60V a že to zničí tyto
žárovky a že to musí být usměrněné.
A že je to postupně ničí a, že záleží na jakém je místě daleko od trafa.
Říkám, že jsem je mezi sebou měnil (abych vyloučil objímku), mi říká, že
tahle
už je načatá tím velkým napětím, proto blbne.

Říkám brzděte ok chápu usměrněné napětí, ale je tam psáno AC a to nelze
usměrnit
a jestli to žárovků zničí tak tam nemají mít, že to může mít AC napětí.
Načež další odborník mi říkal, že tam musí být 7812 jestli tomu jako
rozumím....
Říkám, že tomu rozumím, ale to jsem u DC já se bavím o AC, takhle jsem
se snimi
dohadoval asi 15minut. Říkám ok jdeme na to jinak máme DC napájení, tak mi
řekněte co za věc si musím koupit kdybych to mohl napájet AC, nějaký
sinus generátor
nebo jak by jsi to představovali? Odpověd jsem nedostal, nicméně když
zjistil, že
žárovku mám fakt chvíli tak mi ji vyměnil, asi aby to se mnou nemuseli dál
řešit, nepředpokládám, že to bylo kvůli tomu, že bych je přesvědčil.....

Užasný, myslel jsem, že mě trefí......

Zdeněk Aster