[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?
Jaroslav Buchta
jaroslav.buchta na hascomp.cz
Pondělí Květen 3 12:47:14 CEST 2021
Ja teda mam svoje auta docela rad a nechtel bych, aby me nekdo nutil se
jich zbavit a jezdit hromadne nebo byt zavisly na nejakem sdilenem
priblizovadle... Takhle mohu kdykoli, kamkoli jet a je to pro mne takova
zakladni svoboda.
A doma nema na praci kazdy klid, navic spousta profesi jakci z domova
delat nejde.
Dne 03.05.2021 v 12:42 Jan Průha napsal(a):
> Přesně tak. Už teď se odhaduje, že potřeba dojíždění do práce klesne u
> kancelářských profesí na zhruba 50%.
> Za sebe můžu říct, že tohle by byla přesně ta míra, která by mi
> vyhovovala.
> Neztratit kontakt s kolegy, ale zároveň mít část pracovní doby klid
> na soustředěnou práci.
> Je trochu smutné, že až epidemie nám musela ukázat, že je to docela v
> pohodě možné.
>
> H.
>
> Dne 03.05.2021 v 12:17 Jindroush napsal(a):
>> Ano, domnivam se, ze vlastnictvi auta temer nedava smysl, kdyz si
>> vezmete, kolik % casu skutecne jede a kolik casu jen nekde zabira
>> misto. Autonomni automobily by mohly vratit lidem flexibilitu, kterou
>> jim bere hromadna doprava.
>>
>> Chtel bych videt nejakou racionalni studii, ktera by ukazala, jake
>> jsou dnesni "toky" dopravy, jestli jsou tam nejake vysledovatelne
>> vzorce a jak by se tyto vzorce daly zmenit. Taky kazdej nevlastnime
>> "drat"/vyhrazene pasmo v mobilni siti.
>> Dtto epidemie "venku" (u nas je to horsi s ceskym konzervatismem,
>> spatnym pripojenim a vyssim podilem prumyslu) ukazala, ze je mozne
>> vice pracovat bez (nesmyslneho) dojizdeni.
>>
>> J.
>>
>> On 03.05.2021 12:08, Jan Waclawek wrote:
>>> To je logicke, po brexite sa predsa nebudeme viazat na akychsi
>>> anglicanov.
>>>
>>> Netreba riesit ziadnu domacu vymenu bateriek, jedine rozumne riesenie
>>> elektromobility su vymenne stanice (samozrejme, ak niekto pociti
>>> potrebu
>>> mat doma vymennu stanicu v nejakej podobe, tak nech sa paci, ale to je
>>> minorita ktoru netreba riesit, rovnako ako netreba riesit tipkov co si
>>> dnes tunia auta). Rozna velkost bateriek resp. moznost vymienat
>>> modularne
>>> rozne pocty bateriek u vacsich vozidiel je uplne logicky nasledok.
>>>
>>> A, pochopitelne, samojazdiace auta riesia vsetky ostatne spominane
>>> problemy
>>> - jednoducho ked pridem domov alebo do roboty, poslem auto nech sa
>>> nabije
>>> ci vymeni si baterky ci cokolvek co uzna za vhodne, a nech sa niekam
>>> odparkuje do doby ked ho budem znova potrebovat.
>>>
>>> Samozrejme nejake direktivy EU nemaju s ekologiou ci kvalitou zivota
>>> absolutne nic spolocne, a uz vobec nie s nejakymi racionalnymi
>>> rieseniami;
>>> ide len a len o rozvirenie hladiny a ozivenie ekonomiky. Vid ziarovky,
>>> napriklad.
>>>
>>> wek
>>>
>>>
>>>
>>> ----- Original Message ---------------
>>>> Tohle už je vyřešené, na příštím zasedání Evropského parlamentu se
>>>> má jednat o navýšení Faradayovy konstanty.
>>>>
>>>> Aleš Procháska
>>>>
>>>> -----Original Message-----
>>>> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of ajtservis
>>>>
>>>> energeticka hustota baterek, dostupnost surovin a ohmuv zakon do
>>>> toho proste hazej vidle :-) ale neni problem to ignorovat, jak
>>>> vidime v primem prenosu .
>>>> tomik.
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list