[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?
Jan Průha
jan.pruha na volny.cz
Pondělí Květen 3 11:16:48 CEST 2021
A kde nic není, ani smrt nebere... :-)
H.
Dne 03.05.2021 v 11:09 AZe napsal(a):
> HE3DA nehoří...
> aze
> *From:* Pavel Kadečka <mailto:pavel.kadecka na gmail.com>
> *Sent:* Monday, May 03, 2021 10:24 AM
> *To:* HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>
> *Subject:* Re: [OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?
> S bateriemi je ještě jeden problém, všechno je to Lithium a dobře to
> hoří. Představa, že si lidi budou doma na koleně měnit packy v autě,
> do toho žádný výrobce nepůjde a i kdyby, vstoupí do toho stát a zakáže
> to zákonem. LPG bomby v autě si taky nepřehazujete doma, máte pevnou
> nádrž, montáž v autorizovaném servisu a doplňujete na benzínce.
> Vyměnitelnou baterii už měla Tesla a ukázalo se, že je to slepá cesta.
> Žádná automobilka to dneska nenabízí (takové ty startupy s přívěsným
> vozíkem jsou ve stadiu prototypu).
> Možná k tomu vývoj nějak dospěje v budoucnu, ale zapomeňte na to, že
> to bude dneska nebo za rok.
> P.K.
> ne 2. 5. 2021 v 23:37 odesílatel Petr Labaj <labaj na volny.cz
> <mailto:labaj na volny.cz>> napsal:
>
> Na to já jsem myslel.
> Proto už v patentové přihlášce jsem uvedl, že ten zvedák bude z
> nerezu.
>
> PL
>
> *************************
>
> Dne 2.5.2021 v 18:50 AZe napsal(a):
> > S tím problémem se zvedákem jste mi připomněl jednoho vynálezce
> auta
> > na vodík, který se získával záhadným způsobem skoro zadarmo z vody.
> > Ten měl také závažný problém. Do výfuku mu šla vodní pára a
> tento mu
> > stále korodoval. Problém tedy byla koroze výfuku. Až ten problém
> > vyřeší, už to bude hotové. Článek o něm jsem četl někdy před 10-20
> > lety...
> > aze
> >
> > -----Původní zpráva----- From: Petr Labaj
> > Sent: Sunday, May 02, 2021 6:25 PM
> > To: hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>
> > Subject: Re: [OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?
> >
> > Myslím, že by to mohlo dávat smysl.
> > V nějakém malém poskakovadle do města by byl 1 bateriový modul, s
> > dodatečným místem třeba na 1 další. Malé a lehké auto (bez obrovské
> > baterky) by na ten 1 modul ujelo asi celkem dost.
> >
> > Větší auto by mělo prostor pro osazení třeba 4-6 takových
> modulů. Jako
> > "starter pack" by se to mohlo prodávat třeba jen s jedním, podle
> potřeby
> > si pak člověk dokoupil (nebo půjčil, kdyby to bylo jen občas) další
> > moduly.
> >
> > Ty moduly, co by zrovna nejezdily v autě, by se mohly jednak doma
> > nabíjet. Ale taky by mohly fungovat třeba jako vyrovnávačka pro
> domácí
> > soláry.
> > Navíc by třeba i kufr auta mohl být dělaný tak, že by se tam
> další modul
> > nebo moduly mohly vejít (místo zavazadel). Občas by se mohlo
> hodit jet
> > daleko i malým poskakovadlem. Tak doma naložím do kufru baterky i z
> > velkého auta nebo z domácí elektrárny.
> >
> > K měnění: za pár stokorun se dá koupit pojízdný hydraulický
> zvedák pod
> > auta (jeden takový mám doma). Prostě podvozek se 4 malými kolečky a
> > hydraulický válec. Tak něco podobného by se mohlo dělat pro rychlou
> > výměnu baterek zespodu pod autem.
> >
> > PL
>
> ------------------------------------------------------------------------
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20210503/56994ee1/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list