IPC-1 - oprava kondenzátorů

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Neděle Květen 2 15:03:11 CEST 2021

Zdravím,
tak jsem ve volné chvíli IPC-1 rozebral a kondezátory 100uF jsou OK.
Zkoušel jsem je dle blogu pana Kuby ohřát ofukovačkou, ale v mém případě
se chovaly nějak opačně :-). S teplotou jim rostla kapacita a klesalo ESR.
Tak jsem je dal zpět a přidal na kondenzátor 1mF/10V (pro jistotu), na
ten první od přívodu.
Kouknul jsem ale Rigolem na výstup adaptérku, a tam bylo zvlnění veliké.
Při zátěži odporem 2,2ohm byl rozkmit skoro 500mV. Vzal jsem ještě
adaptérek do autozásuvky a ten měl na výstupu podobný bordel. Zajímavé,
že ten auto adaptérek si myslím, jsem prakticky nikdy nepoužil.
Rozlouskl jsem tedy pouzdro adaptérku na síť a tam byl evidentně jeden
kondík nafouklej. Tak jsem tři výstupní vyndal a dva byly v pytli, ale
třetí kupodivu ne. měl kapacitu nad 1mF a ESR asi 0.něco. Tak jeden jsem
nechal a dva vyměnil, za nějaké pěkné, co měli ESR 0.0x. Zvlnění se
značně zmenšilo. Auto adaptér jsem rozebral, a tam byl výstupní
kondenzátor taky v pytli. Všechny ty vadné byly CrapXon, nebo jak se jim
přezdívá. :-)

Co mě ale teď mate. Úplně jsem zapomněl jaká ukazovala nabíječka čísla
při připojení napětí. Měl jsem pocit, že ukazuje furt stejná čísla,
a přisuzoval jsem tomu číslo verze. No jo, jenže ona teď ukazuje dosti
náhodná čísla při připojení. Někdy ukáže:
    03 03 -- 33
někdy
    01 01 -- 33
nebo taky