Re: Ozvučnice pro NTB repro

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Úterý Březen 30 19:11:46 CEST 2021

Zdravim,
i kdyz je v tom kus magie (jak mechanicke, elektronicke, ci materialni),
prece se da vyzkouset neco:
zkusit z obyc kartonu udelat par bedynek a zkusit, jak hrajou
pak vzit preklizku a udelat 2 - 3 podobne tem kartonovym, co hraly nejlepe.
a pak uz jenom tisknout

vim, fura prace ...
ale osobne bych si moc s tak minirepracikmi nehral.
udelal budku cca 6x4x8cm - ono to hifi nikdy nebude.
zajimavosti by mohlo byt udelat diru pro basreflex
a treba zkusit mirne vyplnit plsti

:)

--------------------------
Sam
--------------------------

Sent: Tuesday, March 30, 2021 at 6:59 PM
From: "Michal Grunt" <michal.grunt na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Ozvučnice pro NTB repro

Děkuji za odpověď. Škoda, že na to neexistuje nějaký universální výpočet. Příště koupím malé repro rovnou "zaboxované".

MG

Dne po 29. 3. 2021 20:36 uživatel Jaroslav Lukeš <lsh na wo.cz[mailto:lsh na wo.cz]> napsal:Michal Grunt napsal(a):
> Stavím jednoduché zařízení do kterého jsem zakoupil tyto repro:
> https://www.aliexpress.com/item/32948718601.html[https://www.aliexpress.com/item/32948718601.html]
>
> Tisknu si pro ně držáky do krabičky a přemýšlel jsem zda by nebylo
> vhodné vytisknout rovnou i malou ozvučnici. Ale nikde jsem se nedočetl
> jaký by měla mít alespoň přibližný objem...

U těchto novodobých mrňousků moc záleží na docela přesném objemu kolem
několika procent od ideálního. Větší i menší hrajou špatně. Nedá se to
změřit/spočítat, je potřeba to zkusmo odladit, naštěstí není problém
udělat pro tento objem ozvučnici ze čtvrtlitrové (popř. decánkové)
stříkačky. Dál co se používá, tak zvukovody TML, aby to hrálo "basy" ve
stovkách Hz. A samozřejmě musíte použít dolní propust, opět vyzkoušet,
orientačně kolem 0,8-4kHz.