Re: Ozvučnice pro NTB repro

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Pondělí Březen 29 20:36:28 CEST 2021

Michal Grunt napsal(a):
> Stavím jednoduché zařízení do kterého jsem zakoupil tyto repro:
> https://www.aliexpress.com/item/32948718601.html
>
> Tisknu si pro ně držáky do krabičky a přemýšlel jsem zda by nebylo
> vhodné vytisknout rovnou i malou ozvučnici. Ale nikde jsem se nedočetl
> jaký by měla mít alespoň přibližný objem...

U těchto novodobých mrňousků moc záleží na docela přesném objemu kolem
několika procent od ideálního. Větší i menší hrajou špatně. Nedá se to
změřit/spočítat, je potřeba to zkusmo odladit, naštěstí není problém
udělat pro tento objem ozvučnici ze čtvrtlitrové (popř. decánkové)
stříkačky. Dál co se používá, tak zvukovody TML, aby to hrálo "basy" ve
stovkách Hz. A samozřejmě musíte použít dolní propust, opět vyzkoušet,
orientačně kolem 0,8-4kHz.