C: nula

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pondělí Březen 22 14:19:22 CET 2021

Některá ta pravidla MISRA vypadají dost buzerativně, ale určitý význam
mít mohou - když to pak čtete, víte lépe jak to autor vlastně myslel. A
některá ta pravidla jsou opravdu užitečná a když děláte v C déle, pak se
stejně k něčemu podobnému dopracujete.
Nejdále to v tomto ohledu dotáhl Rust, ten už má tohle všechno a mnohem
víc zakomponováno přímo v překladači a když není vše úplně richtig, tak
vás prostě dál nepustí. Dělat bych v tom nechtěl. Na druhou stranu mě
naučil v C/C++ deklarovat vše, co se měnit nezbytně nemusí jako const.
Není to sice nutné, ale dává to překladači více možností pro optimalizaci.

Mrazík