RE: CHEM: Izopropylalkohol a hliník

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Pondělí Březen 22 10:28:04 CET 2021

Pohled z druhé strany
https://www.industrialspec.com/images/files/aluminum-aluminium-chemical-compatiblity-chart-from-ism.pdf
zase říká, že naprosto bez problémů. Vlastní zkušenost to potvrzuje, běžně používám isopropyl pro chlazení a mazání hliníkových slitin při obrábění a zatím nic nehořelo, nevybouchlo, korozní praskání se neobjevilo, prostě pohoda :-)

Aleš Procháska

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Vladimír
Sent: Monday, March 22, 2021 9:49 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: CHEM: Izopropylalkohol a hliník

Zdravím, v bezpečnostním listu např. zde https://express-color.cz/_files/200004921-1b1c01c15f/BL_Isopropanol.pdf je v odstavci 10 uváděna neslučitelnost s hliníkem. Trochu jsem se vylekal, protože jsem několikrát IPA použil na čištění přenosek na gramofon, kde je chvějka vyrobena převážně z hliníku (u drahých se používá i třeba bór). Jaký je důvod té "neslučitelnosti"?
Díky
VN