Re: OT neSI jednotky, was: OT: basová past

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Březen 21 23:02:41 CET 2021

Hm, tak som si myslel, ze rychlym guglenim som objavil ten dovod: jeden z
priekopnikov merania viskozity plynov (na zaciatku 20.st.) bol Alexander
Rankine, napr.
https://royalsocietypublishing.org/doi/pdf/10.1098/rspa.1910.0014

Lenze...

V tom clanku sa udava teplota v stupnoch celzia (mimochodom, trocha inak,
nez to robime my, ten kruzok ako symbol stupna je uvedeny este pred
desatinnou bodkou, za celociselnou castou hodnoty teploty).

To ale nie je to najdolezitejsie; podstatne totiz je, ze Rankinova stupnica
je pomenovana podla jej "vynalezcu", Macquorna Rankina, skotskeho fyzika,
sucasnika a kolegu Williama Thomsona znamejsieho ako lord Kelvin, ktory
zomrel bezdetny v roku 1872; a zda sa, ze medzi oboma Rankinmi nie je
ziadny pribuzensky vztah...

wek