Intenzita pole vs indukce

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Březen 19 18:43:41 CET 2021

Jo, to z pera prof. Podolského, má na to téma nadšenou přednášku
https://www.youtube.com/watch?v=C_Vhx9UfXf0 , doporučuji.
Pochopil jsem to tak, že rovnice pro indukce D,B mají na levé straně
divergenci a určují zřídlovost pole, tyto rovnice mají význam
počátečních podmínek, zatímco rotace (vírovost) intenzity E,H určují
dynamiku chování pole (vývojové rovnice).

Mrazík