Intenzita pole vs indukce

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Březen 19 16:27:04 CET 2021

Zřejmě B,E označují jako "praktické", protože jsou v zásadě přímo
měřitelné - vystupují v rovnici pro Lorenzovu sílu. No a ten zbytek je
doplněk. Ale je to jen můj dohad, v té terminologii byl zřejmě od
začátku trochu chaos a termíny "praktická" a "teoretická" vidím dnes asi
poprvé.
Teoretici pracují spíš s potenciály a materiálové vlastnosti je příliš
netrápí - jsou hodně složité, když to děláte důkladně.

Mrazík