mereni stridaveho proudu sonda 30A

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Březen 19 08:19:03 CET 2021

[preposielam]

Ahoj,

Takze arduino-style...

kmitá kolem, problém je, že by mì zajímalo jak s tím pak mìøí malá
napìtí.

Male napatia, v pripade merania voci GND by mal merat ADC v mcu uz
dobre, nie je to blizko 0V a polovodice by mali byt ok. Otazka je, co
urobi ten jednosmerny offset s tym meracim trafacikom pri malom
budeni.

násobit. A když to nepodepøu a jeden vývod je na GND tak s tím je taky
problém.

Preto sa to zvykne robit tak, ze prvy OZ sa zapoji ako diferencialny
zosilnovac, nastavuje amplitudu, a druhy sa pouzije na posun 0. A
potom si uz treba dat len pozor na meracie rozsahy trafacika a vystupu
retazca s OZ a ADC v mcu.

jenže nevím co by se mu stalo kdyby krz nìj teklo 30A já bych tam klidnì
dal dvì sondy jednu na menší a jednu na vìtší napìtí....

Pracovne napatia na vystupe tych trafacikov su od 0,2V do 1,2V, takze
tu signal je v poriadku. Vy chcete ale merat pod 0,2V a to konkretne
nieco okolo 0,006V. Tam budete musiet pouzit prvok s premenlivym
zosilnenym a prepinat si ho podla potreby. Elektronicke potenciometre
sa dnes vyrabaju vo velkom, tak urobit meraci retazec s nim, by nemal
byt problem. Pozrite si to ar10/2018 a skuste si to odladit na
testovacom poli.

Ked budete pustat dlhodobo cez meraci trafacik 5A prud 30A, mozete
premagnetizovat jadierko a tym znicit ten meraci trafacik.

A.