Opensource licence

Jindroush na seznam.cz Jindroush na seznam.cz
Čtvrtek Březen 18 00:10:43 CET 2021

Důležité je vědět, zda je vaše dílo samostatné, nebo odvozené. Nejsem si
jist, že bych slyšel o případě, že je zkompilovaný program odvozeným dílem.
U přilinkovaných knihoven je třeba hlídat, zda mají infekční licenci, nebo
ne. GPL u knihovny už problém je, LGPL není.
Pak jsou samozřejmě benevolentnější OSS licence jako MPL nebo BSD.

U gcc by problém být neměl, jestli si dobře pamatuji - samotný kompilátor je
nezajímavý, knihovny zkontrolovat, zda jsou LGPL, standardní libc asi bude,
ale prověření moc práce nestojí.

J.

---------- Původní zpráva ----------
Od: Pavel Kutina
Datum: 17. 3. 2021 v 22:11:47
Předmět: Opensource licence

Zdravim,

protoze se neorientuju, potreboval bych si ujasnit, jak je to s licencemi u
vyvojovych nastroju (spis obecne, zajimalo by mne to treba u Arduina a gcc,
ale nejen u nej).

Pokud je vyvojovy nastroj uvolneny pod GPL, jsem povinen tuto licenci udrzet

i pro produkt, ktery v nem vytvorim? Tedy pokud neco namatlam v Arduino IDE,

musim, v pripade, ze chci produkt nabidnout komercne, uvolnit kod pod toutez

licenci? Jak se vlastne licence dedi?

Jedna vec je ze, ze mi asi nikdo nedokaze, jaky nastroj jsem pouzil, druha
vec je, co povazuji za spravne - a treti vec je, ze nevim, co je vlastne
legalni.

Jak to resite vy?

Diky za kazdy rozumny poznatek.

Pavel Kutina