mereni stridaveho proudu sonda 30A

Zdeněk Aster zdenek.aster na seznam.cz
Středa Březen 17 17:00:33 CET 2021

Zdravím,
    mám takový dotaz chtěl jsem měřit střídavý proud (230V) mám sondu
30A/1V. Jako AD převodník mám
Atmel AVR128DB28, není podstatné. Nicméně vše mi tak nějak chodí jenže
jsem chtěl, aby to měřilo
i malé proudy třeba (50W ) což je asi 0.2A. A v tom případě je špička
napětí sondy asi 6mV což je
pro měření sinusovky na AD 12bit převodníku  málo hodnot. Tak jsem
myslel, že to zesílím operačním
zesilovačem. Jelikož tohle AVR má integrovaný ovladáný zesilovač tak
jsem to zapojil na něj. A s hrůzou
jsem zjistil, že pokud je na vstupu zesilovače 0V tak výstup dává
22mV... Dokud se tam neobjeví nějaké
vyšší napětí. Jelikož analog jde trochu mě tak se ptám jestli když
použiji normální operační zesilovač tak
to bude stejné nebo ten offset tam nebude.. Případně co musím udělat
abych se zbavil  toto offsetu....

Díky
    Zdeněk Aster