[OT] Rychlost internetu

DeeJay deejay na email.cz
Středa Březen 17 11:41:40 CET 2021

Ano máte pravdu, remote DSLAMy jsou krmené optikou, měl jsem tu čest jeden z nich do naší lokálky připojit a nahlédnout dovnitř, pravda to jedno vlákno vede na sídliště asi s 1000byty (ovšem reálně nevím zda tam vede opravdu celé sídliště - ovšem jiný tam není)

Původní záměr byl dělat napájení po metalických kabelech z ústředny - ale to se neosvědčilo, holt telefonní kabel není dělaný na nějaké proudy a větší napětí už vůbec ne, navíc ve spojkách na té 0,4ce či 0,6ce průřezu jsou zářezové konektory a ani paralelní zapojení příliš nepomáhá. Takže začali k DSLAMům dávat NN přípojky a mohu prozradit, že to sežere tak 100kWh měsíčně a to tam moc klientů nebylo. Jak odběr stoupne v budoucnu se uvidí. Co mě zarazilo, že tam nemají vůbec žádný záskokový zdroj, prý tam při delším hlášeném výpadku dovezou baterie ... to je celkem nahovno.

Jara

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Wednesday, March 17, 2021 11:09 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Rychlost internetu

Ty RVDSL (remote dslamy)  jsou krmené 1GE optikou, těch několik párů co tam k němu vede je jen pro napájení. Je tam cca  400V na několika párech aby to ten DSLAM uživilo. Ano existuje systém kdy konektivita je k RVDSL vedena také pomocí kroucených párů, ale  minimálně v západních Čechách nevím ani o jednom takovém provedení. Všude se používá opravdu jen jednovláknová optika v systému WDM. Je to velmi slušně dimenzované k agregaci tam skoro nedochází anebo jen ve špičkách s tím že omezení je u zákazníků  neviditelné..