Desoldering

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Březen 16 12:21:03 CET 2021

Toto vsetko nie je nic oproti https://en.wikipedia.org/wiki/Karen_Wetterhahn
organicka ortut. Zomierat pomaly ale iste niekolko mesiacov by nebola ziadna slava
pricom liek neexistuje. Stacilo par kvapiek cez latexove rukavice, do koze sa vstrebe za 15 sekund
Z dovodu vysokej toxicity a vysokeho rizika pri manipulacii sa preto vobec nepouziva

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Miroslav Mraz
Sent: Tuesday, March 16, 2021 11:46 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Desoldering

Raději bych to nezkoušel. Otrava rtutí nemusí znamenat úplné šílenství, můžete jen zblbnout jako třeba Michael Faraday v pozdním věku, ten však používal při svých experimentech opravdu velká množství rtuti v otevřených nádobách.
Já mám na rtuť nepříjemnou vzpomínku z doby VŠ studií - při praktikách vakuové techniky se stalo, že asistent, který doplňoval kapalný dusík do vymrazovačky s sebou nějak cukl, skleněná vakuová aparatura implodovala a rázem lítalo po celé laboratoři několik kilogramů rtuti.
Veškeré oblečení, včetně bot co jsem tenkrát měl na sobě skončilo v kotli, protože otec měl kamaráda, vynikajícího dětského lékaře s bohatou praxí a ten uměl barvitě vylíčit jak mu jedno dítě totálně zblblo, protože mělo pod postelí rozbitý teploměr. Bohužel se na to prý přišlo, když už bylo pozdě.
Snad my mohla fungovat i nějaká slitina galia a india, když se na to naváže cín mohlo by vzniknout něco jako https://cs.wikipedia.org/wiki/Galinstan - když do toho započítáte i to případné zblbnutí, může to takhle vyjít i levněji.

Mrazík