Desoldering

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Úterý Březen 16 10:36:09 CET 2021

Ad amalgam - jiste, ten je neskodny, ale:
1) je-li te rtuti moc, tak se vsechna nanavaze.
2) pusobenim teploty (nejsem si jist jak vysoke) se amalgam rozlozi na
puvodni slozky (rtut se vesmes odpari)
3) nez ten amalgam vznikne, tak tam vesele zahrivate tu rtut :)

A ohledne skodlivosti: no prave pary jsou jeste vetsi svinstvo
nez metalicka forma. A problemem rtuti (podobne jako jinych tezkych
jedovatych kovu) je, ze se v tele pomerne dlouhodobe uklada.
Mimochodem - otrava rtuti (a nasledne silenstvi) byl casty problem
kloboucniku v minulosti. Proc myslite, ze je sileny kloboucnik v Alence za
zrcadlem? :)
BR,
Marek