Re: Zásuvka s ovládáním přes WIFI

Standa Palas stpalas na volny.cz
Neděle Březen 14 10:41:30 CET 2021

Jeden ze základních problémů IoT věcí vidím v tom, že je to velmi
obtížně servisovatelné. Troufám si tvrdit, že obyčejnou zásuvku, nebo
vypínač seženete i za 50 let a někoho kdo vám ho vymění taky. Bohužel
dnešní IoT věci propojované přes sběrnici mají dost krátkou životnost a
vymění Vám je většinou akorát programátor, protože se do systému musí
přiřadit sériové číslo, adresa, atd... A budete za pět let rádi, pokud
seženete tu správnou verzi, protože výrobce od té doby vyrábí už třeba
třetí verzi zařízení. Každá verze je samozřejmě ještě lepší,
sofistiovanější a cloudovější než ta předchozí ale s tou vaší už to
dávno není softwarově kompatibilní. Obchoďáci od výrobce krčí rameny a
doporučují náhradu všech actorů v domě za novou verzi.

S.P.