RE: Neinvazivní snímání proudu vodiče asynchronního nebo BLDC motoru

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Březen 13 16:11:54 CET 2021

Jestli jde o zap/vyp, tak se nemusí nutně snímat proud? Stačí kapacitně snímat AC napětí. To bych viděl na kus alobalu, izolepu…

PH

Od: Milan Mareš
potřeboval bych poradit ohledně snímání proudu ve vodiči k asynchronního nebo BLDC motoru (různé typy ventilátorů). Jde mi jen o rozlišení stavu zapnut / vypnut, ne o přesné měření hodnot. Ventilátory maji malý příkon (od 10W,napětí 230V), zkoušel jsem proudové trafo SCT-013, ale to je velké a určené na velké proudy... Potřeboval bych to řešit neinvazivně, tedy bez přerušení vodiče, jen přiložit.

Melexis ma nějaké hall na tyto účely, ale ten proud je ja to malý, navíc se nedají moc sehnat...

Neměl by někdo nějaký tip jak to řešit?