Nabijecka eAuto

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Březen 12 16:17:07 CET 2021


Reálně se elektrický pohon náklaďáků dneska používá v různých dolech.  
Tam jezdí ty obří dumpery na nějakých 200 nebo více tun matroše.
Některé typy mají elektrický přenos výkonu, tak se prodávají i ve 
variantě se sběračem na střeše. Dlouhou trasu do kopce to jede na 
trolej, zbytek cesty při nakládce a vykládce pak na diesel-generator-motor.

Přijde mi to, že se dneska těch aut s elektrickým přenosem dělá 
relativně míň než dřív. Jestli je to tím, že výrobci už mají lip 
zvládnutý přenos hydrodynamikou nebo dokonce mechanickým přenosem?

Docela frajeřina jsou pak dumpery úplně bez dieselu. Používá se to ve 
speciálních případech, kdy je důl někde na kopci.
Nahoře ho naloží, on při sjíždění dolů elektrodynamickou brzdou nabíjí 
baterku, a na tu energii pak zase vyjede prázdný nahoru, včetně pojížděk 
v místě těžby a vykládky.

PL

************************

Dne 12.3.2021 v 14:45 Jan Waclawek napsal(a):
>> to už bych se rovnou mohl ptát na elektrickou náhradu nákladních aut
> https://media.wired.com/photos/59266871af95806129f4f5be/16:9/w_1000,c_limit/Trucks4x3_soicmol201428-03_300dpi.jpg
>
> wek
>



Další informace o konferenci Hw-list