CHEM: michani koncenrace HNO3 z 65% na 35% ?

ajtservis info na ajtservis.cz
Čtvrtek Březen 11 19:27:20 CET 2021

chtel jsem overit vypocet v te on-line kalkulacce na snad verohodnem
webu a nejak jim to nesedi. lze zadat libovolne 4 vstupy a dopocita se
zbytek. jenze kdyz to chci zkusit, pokazde mam trochu jina cisla :-)
pri zadani konecne hmotnosti 1,214g/cm3*20ml=24,28g a koncentrace 65%,0%
a 35% je to presne. Pokud ale zadam misto gramu prinmo 20ml je vysledek
jiny.
https://www.labo.cz/mft/koncentrace.php?offline=ano#roztok
nasel jsem nakonec nejake ucebni osnovy a prepisuji si je do excelu.
tolik uceni pro takovou blbost :-). chemii jako studium tretiho veku
rozhodne delat nebudu, to uz ted vim, ale hodit se muze.
diky.
tomik.

AJT SERVIS s.r.o.

Oparno 65