RE: Barva do trubičkového pera

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Březen 11 17:35:42 CET 2021

Když jsem běžně malovával DPS ručně, používal jsem nějaký pera ještě asi 2x dražší než Rotring. Myslím, že tehdy stály skoro 600 Kč. Rotring měl nějakej problém s nevhodným povrchovým napětím, takže lihové barvy měly snahu vytékat okolo.

Ale všechny technický pera nejpozději do měsíce po posledním použití zatuhly tak, že se vnitřnosti musely nechat dlouho odmáčet a ani tak se je ne vždy podařilo zprovoznit.

Takže dnes, na občasný nakreslení něčeho jednoduššího, bych se smířil s výběrem kvalitní, ale silná čára z lakovky vs pruhovaná, ale tenčí z lihovky. On to zas takový problém není.

PH

Od: Čestmír Dobosz
Myslím, že nedají koupit. Před nedávnem mě to napadlo, kouknout se po "narpových" webech a nic.

Jedině zmodifikovat Rotring nebo Centropen, mechanismus stejný jako trubičkové pero, ale kapku
hůř čistitelné. Já jich mám sadu po tatínkovi konstruktérovi, ale je to škoda je zničit.
Jinak novej Rotring, cena docela překvapila.

čestmír