RE: Posouzení stability lineárního ložiska u 3D tiskárny

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Pondělí Březen 8 20:22:24 CET 2021

To záleží spíš na zbytku konstrukce (který na těch fotkách není dost podrobně vidět), ale ten jeden lineár sám o sobě nebude úzké místo, ta valivá vedení vydrží šílené věci.

Aleš Procháska

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jaroslav Lukeš
Sent: Monday, 8 March, 2021 19:41
To: HW-news <Hw-list na list.hw.cz>
Subject: Posouzení stability lineárního ložiska u 3D tiskárny

Dobrý den,

hledám aspoň přibližně kvalitativní náhradu Rebel2Z, jelikož ten bude dostupný minimálně až příští rok a možbá jestli vůbec.

Našel jsem zajímavou tiskárnu, která by pro farmu úplně špičkově rozměrově vyhovovala do racků což se šéfovi bude velice líbit. Má ale hotbed na jednom lineárním ložisku. V případě, že nebudu moc tisknout do stran, bude to stabilní?

https://www.aliexpress.com/item/4001279175159.html

Díval jsem se na Creality CR10-V3, sice oversized, ale padá na přenositelnosti v autě (R2Z i Geeetech přežijí 250km cestu tam i zpět bez kalibrace), tohle už od pohledu to nedá

Co potřebuji:
- ABS = hotbed
- extruder společně s hotendem (tj. velmi malý retract)
- tvar trysky podobný jako R2Z (je to důležitější než to vypadá, dá se sice koupit, ale jsou různé délky a pak to není ono)
- pokud možno tak i lesklé černé sklo s malými dolíčky (superplate), ne matné šrafované (některé ultrabase)
- napínání řemenů tak aby to vůbec šlo
- stabilita i při tisku vysokém 15cm
- opakovatelnost
- malá chybovost tisku
- přijde důchodkyně, která o tom ví prd, sundá co se vytisklo a pustí nový tisk 70km ode mně.
- vyřešenou nebo vyřešitelnou kabeláž (spirálou jako R2Z) tj dráty na to mají odpovídající délku
- Y osu nedělalo hovado (viz CR10 V3, Zonestar a tiskárna s amerikou v
názvu)
- po převozu tvrdším autem na sedadle po D1 ji není třeba kalibrovat

Čím menší bude cena, tím snadnější budu mít změnu u šéfa, neboť jsem s hrůzou zjistil, že multimateriálového Průšu, na kterého jsem ho zlomil NEBRAT. Mluvil jsem i s Petrem, takže opravdu nevyhovuje.

Proč? Vyděsilo mě provedení a uchycení Z osy, hned provní obrázek https://cults3d.com/en/3d-model/tool/prusa-i3-z-axis-brace

To je tak, když se někdo zhlídne v tom, že má vyřešený SW a tiskne to na první zapnutí, doufaje v to, že se pan programátor za ty roky doučil i fyziku ZŠ.

Děkuji za odpověď nebo návrhy, JL.