Re: Barva do trubičkového pera

Pondělí Březen 8 14:47:02 CET 2021

  Měl jsem ještě po dědovi mosazná trubičková pera. Pro jsem omotal
odporovým drátem a kreslil jsem roztaveným včelím voskem. Výhoda - dobře
to před chloridem chránilo, nepodleptávalo se to. Nebylo nutné před
pájením vosk odstraňovat. Nevýhoda, bylo to jen na tlusté čáry. Dost se
to na desce stihlo rozpít, ještě než to zatuhlo. Pak se plošňáky
kreslily lihovým fixem, ale ten se dost podleptával. Chce to nový fix,
který na desce nechává souvislou vrstvu barvy. A nesmí se jedna čára
obtahovat víckrát, ta původní se podře. Dneska asi nejodolnější budou
elektrikářské fixy na označovací bužírky.

Anděl