RE: Detekce fáze UHF

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Březen 4 11:57:03 CET 2021

Líbilo by se mi tedy něco jako HMC247, ale na řádově menší frekvenci a podobně i s cenou:-)

Při gůglení „uhf phase shifter“ jsem narazil i na:
https://www.semanticscholar.org/paper/A-W-band-InGaAs-PIN-MMIC-digital-phase-shifter-a-Yang-Lee/14b8edf4bbd7bcfadad33c9a2bb2647e9e70434b/figure/0
To si dovedu představit, že by se dalo realizovat na DPS, ale bude tam hromada dvojitých diod a určitě i nějaké komplikace.

Pak jsem našel tohle:
https://www.tablix.org/~avian/blog/archives/2014/05/balanced_variable_phase_shift_circuit/
Tam by stačily 2 varicapy, jen to část signálu sežere a půlku zbylého asi musí poslat do umělé zátěže.

Otázka je, jestli mi nestačí nějaký jednoduchý RC článek s varikapem, jen nevím, jak vyřešit, aby to zůstalo impedančně přizpůsobené.

PH

Od: Pavel Hudecek
Mám přijímací modul, třeba
https://www.tme.eu/cz/details/ac-rx2_cs/moduly-rf/aurel/650201133g/
a 2 antény vzdálené λ/2.

Antény chci zapojit do obvodu, který má vstupy, dejme tomu A, B a výstup A+B(φ) který zapojím do přijímače.
A φ je úhel o který se zpozdí B vůči A. To bych potřeboval elektricky laditelné 0-180°.

V průběhu vysílání se proladí hodnota φ a pro nějakou hodnotu bude signál nejsilnější. Ladění nemusí být spojité, předpokládané zobrazaní směru je ohnutý LED bargraf.

PH

Od: Daniel Valuch
uplne sice nerozumiem co ches robit, ale ako klucove slova by sa asi dali pouzit 0/180 deg hybrid, alebo kvadraturny hybrid.

Na dva vstupy privedies signaly a tie sa na treti port spocitaju vo faze a na stvrty port v protifaze (alebo s 90 stupnovym posunom). Ak su medzi sebou vstupne signaly fazovo posunute, na jednom vystupe dostanes zlozku, ktorej amplituda je umerna sinusu ich fazy.

Ak mas k dispozicii dostatocny vykon tak klasicky zmiesavac vyborne posluzi ako detektor fazy.

Ako jednoduchy preladitelny fazovy posuvac sa da pouzit kvadraturny hybrid s dvoma kondenzatormi na zem. Ak sa meni ich kapacita nesuhlasne meni sa fazovy posun zo vstupu na vystup. Vid priklad 36-vstupoveho zlucovaca vykonu s vektorovym modulatorom na kazdom vstupe.
https://edms.cern.ch/ui/file/1369879/1/AED-00204-V1_VectorSum800MHz_36way___schematic.pdf
https://edms.cern.ch/ui/file/1369883/1/AED-00204-V1_VectorSum800MHz_36way___top_assembly.pdf

Existuju na to aj integrovane obvody, napriklad ADL5390.